Za czasów założyciela Thomasa Burberry, robione z gabardyny płaszcze stały się rynkowym przebojem na gigantyczną skalę. 
Dotyk legendy założenia tego domu mody jest ważny, aby dobrze poznać specyfikę firmy. Zarówno do kampanii reklamowych jak i pokazów mody angażowane są najlepsze modelki i modele. Od zawsze Brytyjska Kate Moss oraz polak Damian Tomczak są na billboardach reklamujących ową markę.

Znany fotografik Mario Testino jest w stanie tworzyć wizję brytyjskiej tradycji oraz kreować nowe trendy w modzie. Tłem dla nowych kolekcji są ludzie z ulicy. Młody angielski stylista Christopher Bailey od 2002 roku awansował na głównego projektanta wykonawczego w Burberry House. Za każdym razem Bailey „w nowoczesny sposób odwołuje się do dziedzictwa firmy”, jak powiedziała Suzie Menkes- dziennikarka mody z „International Herald Tribune”. 

Gustowny trencz, czy ciepłe zimowe szale (których na francuskich bazarach jest pełno podróbek), „Touch for women” - znany zapach perfum, wszystko to jest znakiem rozpoznawczym Burberry C.O. W każdym razie gwiazdy szaleją na punkcie kratki, która jest znakiem rozpoznawczym. Według nich, jest jest ich obowiązkiem noszenie ubrań sygnowanych oraz zdobionych czarno-czerwono-biało kratką na zbożowym tle.

Na potwierdzenie mojej tezy, można przywołać w pamięci fakt, że miesięcznik „Newsweek” uznał za jeden ze stu najwspanialszych obiektów pożądania na świecie ową kratkę Burberry. Ona jest nadal en Vogue i niech tak jeszcze pozostanie.