W przyszłym roku minie dziesięć lat, od kiedy 3.1 Phillip Lim pokazał się w biznesie modowym. Czas szybko mija, a Lim zdecydował, że przyszedł najwyższy czas na chwilę prawdy. Kim jest Phillip Lim? Kim są jego klienci? Odpowiedź okazała się prosta: w 3.1 Phillip Lim najważniejsze są ubrania. Cóż, każdy z projektantów prawdopodobnie odpowiedziałby tak samo. Kiedy jednak weźmiemy pod uwagę, w jakim tempie tworzone są kolekcje cztery razy w roku, jaki jest nacisk na projekty komercyjne, które dobrze się sprzedadzą, wtedy już sprawa nie jest tak oczywista. Nie łatwo jest wówczas stworzyć pragmatyczną linię, która jednocześnie będzie oryginalna, świeża i atrakcyjna dla klientów. Tymczasem Phillip Lim w kolekcji pre-fall 2015 pokazał klasę i zaproponował zarówno pragmatyczną, jak i atrakcyjną modę. Odpowiadając na pytanie, czym jest marka 3.1 Phillip Lim, można śmiało stwierdzić, że to amerykańska odzież sportowa o globalnym zasięgu. Znajdziemy w niej kilka mocnych trendów: funkcjonalność, sportowe inspiracje, bezpretensjonalne sukienki i spódnice o kobiecych liniach. Eklektyczne elementy pojawiają się w peruwiańskich wzorach i frędzlach. W sukienkach kobieco wypadły asymetryczne, rzeźbione falbany. Kolekcja pre-fall 2015 Phillip Lim po dziesięciu latach wypadła bardzo profesjonalnie i dojrzale, podobnie jak klientela, której jest dedykowana, dorosła.