Typowo miejskie auta przeznaczone są praktycznie tylko kobiet, które kochają je m.in. za niewielkie wymiary, ułatwiające manewrowanie po zatłoczonych parkingach. Mężczyźni wybierają zazwyczaj nieco większe modele, które oprócz kompaktowych wymiarów pozwalają na wysoki komfort i przyjemność z jazdy, również poza miastem. Idealnym rozwiązaniem wydaje się być dla nich auto z segmentu C, które sprawdzi się w każdych warunkach, również w miejskiej dżungli. Konkurencja w tej klasie jest ogromna, jak zatem dokonać najlepszego wyboru? Jaki kryteriami powinien kierować się mężczyzna, by pogodzić własne potrzeby i upodobania z koniecznością traktowania tego pojazdu jako samochodu rodzinnego?

Zwartość i kompaktowość

Wąskie i zatłoczone ulice i parkingi wielkich miast predysponują auta kompaktowe. Manewrowanie ogromną terenówką lub samochodem sportowym, który dysponuje dobrą widocznością tylko z przodu, może sprawić duże trudności nawet doświadczonym kierowcom. Optymalnym rozwiązaniem wydaje się hatchback z segmentu C, stanowiący udany kompromis pomiędzy przestronnością wnętrza a wymiarami zewnętrznymi.
Typowy nabywca hatchbacka
Na popularne kompakty najczęściej decydują się mężczyźni. Przestronność wnętrza zapewnia wystarczające warunki i komfort jazdy w mieście nawet wtedy, gdy podróżują z rodziną, a kompaktowe wymiary zewnętrzne ułatwiają manewrowanie w dużym ruchu. Nawet wtedy, gdy zachodzi konieczność wyjazdu za miasto, auto bez większych problemów pomieści rodzinę dwójką dzieci.

Rozwiązania ułatwiające poruszanie się po mieście

Ten lżejszy o 140 kg od poprzednika samochód został wyposażony w nowoczesne jednostki napędowe: wysokoprężne o pojemności 2,0 l e-HDi oraz silniki turbodoładowane 1,2 e-THP o mocy 110 i 130 KM. Zastosowanie nowoczesnych i oszczędnych jednostek w połączeniu ze świetnym współczynnikiem oporu powietrza Cx (wynoszącym zaledwie 0,28), pozwoliło na znaczne ograniczenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko. Posiadacze nowego Peugeot 308 docenią elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, ułatwiające wyczucie drogi, kompaktową kierownicę oraz zmniejszenie promienia skrętu do 10,4. Zastosowane systemy, takie jak elektryczny hamulec postojowy, kamera cofania czy monitorowanie i ostrzeganie przed pojazdami, które znalazły się w martwym polu pojazdu, również mogą okazać się nieocenione podczas poruszania się po zatłoczonych uliczkach.