Wydawnictwo Hearst Marquard Publishing 14 lutego wprowadzi na rynek polską edycję luksusowego pisma modowego Harper’s Bazaar.  Na okładce pierwszego numeru miesięcznika pojawi się top modelka i ulubienica Richarda Avedona – Małgosia Bela. Autorem zdjęć jest słynny fotograf Koray Birand.

Zależało nam by twarzą pierwszego numeru była prawdziwa ikona mody, kobieta uosabiająca wartości Harper’s Bazaar, otwarta na modę, świat kultury, sztuki” – mówi Joanna Góra, redaktor naczelna Harper’s Bazaar Polska – „Dlatego nie moglibyśmy sobie wyobrazić nikogo innego. Przyznam, że to dla nas idealny początek Harper’s Bazaar w Polsce a dla naszych czytelników zapowiedź tego – jaka będzie linia naszego tytułu”.

Małgosia Bela romans ze światem mody rozpoczęła w 1998 roku. Jej światowa kariera nabrała tempa dzięki serii kampanii reklamowych dla Jil Sander. Żadna modelka nie wystąpiła w tylu kampaniach Versace i Chloe. Małgosia była również twarzą Givenchy, Valentino, Lanvin, Calvina Kleina, Stelli McCartney, Michaela Korsa, Alberty Ferretti, kosmetyków Chanel, perfum Gucci Rush oraz Opium Yves Saint Laurent, biżuterii Harry Winston.

Karierę top modelki łączy z pracą aktorki. Zagrała między innymi u Małgorzaty Szumowskiej w filmie „Ono”, u boku Piotra Adamczyka w filmie „Karol - człowiek, który został papieżem” i „Karol - papież, który pozostał człowiekiem”. Warto też wspomnieć o jej kreacjach we „Wszyscy jesteśmy Chrystusami” czy „Janosik. Prawdziwa historia”. W 2011 roku wystąpiła u boku Jerzego Radziwiłowicza, Krystyny Jandy, Marcina Dorocińskiego w głośnej produkcji HBO „Bez tajemnic”.

Bela wiele razy pojawiała się na okładkach najbardziej kultowych magazynów modowych na świecie. Pierwszą sesję dla Harper’s Bazaar zrealizowała w 1999 roku. Autorem zdjęć był wybitny fotograf Tom Munro. 5 lat temu była  twarzą japońskiej edycji Harper’s Bazaar w słynnej sesji „Tricks and Treat’s” pomysłu Tim’a Burton’a.

W zbliżającym się sezonie wiosna/lato 2013 Małgosia Bela pojawi się w kampaniach m.in. Alexander Wang, Miu Miu, Roberto Cavalli.