Brazylijska firma Kibon zabłysnęła znakomitym pomysłem na marketing i promocję. Pracownicy firmy po przeprowadzonej w niej burzy mózgów znaleźli genialny sposób na rozdawanie nagród.
Ich zadaniem było rozdanie 10 000 iPodów Shuffle, jako nagrody pewnej firmy produkującej lody. I bynajmniej nie chodziło tu o wtórną kampanię w stylu znajdź hasło na patyczku, przynieś je do sklepu, a otrzymasz nagrodę.
Kreatywni z Kibon postanowili umieścić iPoda w lodzie. W tym celu należało znaleźć sposób na to, aby klienci nie byli w stanie domyślić się gdzie w opakowaniu umieszczony jest prezent.
W ten oto sposób powstał sztuczny lód, który nie dość że chroni iPoda przed wilgocią, jest znakomitą przestrzenią do zabawy z odbiorcami konkursu.
Nawet tak innowacyjna firma jak Apple była sceptyczna wobec pomysłu brazylijczyków. Wszystko zmieniło się gdy światło dzienne ujrzał prototyp, idealnie chroniący wygraną.
Akcja „iPod no Palito” rozpocznie się 18 grudnia.
Z ustęskieniem czekamy na podobne akcje w Polsce. Póki co nasz przemysł reklamowy funkcjonuje na poziomie konkursów na „patyczkach”.