Worlds of Magic to gra strategiczna z rodzaju 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja i eksterminacja), której akcja osadzona została w realiach fantasy. Tytuł wyprodukowany został przez polskie studio Wastelands Interactive i zgodnie z zamysłem twórców stanowi „duchową spuściznę” kultowej strategii Master of Magic firmy Microprose.

Worlds of Magic jest dziełem ekipy deweloperskiej polskiego studia Wastelands Interactive, które specjalizuje się w gatunku strategii (World War 2: Time of Wrath, Strategic War in Europe). Bezpośrednią inspiracją dla twórców stała się kultowa gra firmy Microprose –Master of Magic.
Akcja Worlds of Magic toczy się w fantastycznym uniwersum, w którym przy użyciu magii i miecza toczy się zażarta walka o dominację. Zbudowany z wielu wymiarów (tzw. planów) świat gry generowany jest losowo, co zapewnia niepowtarzalność każdej rozgrywki.
Jak przystało na strategię z rodzaju 4X zabawa koncentruje się na czterech aspektach: eksploracji, ekspansji, eksploatacji i eksterminacji. Gracz musi rozbudowywać posiadane zaplecze produkcyjno-ekonomiczne oraz rozwijać technologie, by rekrutować jednostki i zdobywać nowe terytoria a także chronić już posiadane. Co istotne, zwycięstwo możliwe jest do osiągnięcia na wiele sposobów, nie tylko poprzez działania militarne, ale także dominację gospodarczą czy polityczną.

Twórcy Worlds of Magic nie zapomnieli o elementach charakterystycznych dla realiów fantasy, jak obecność fantastycznych ras (m.in. krasnoludy, elfy i nieumarli) czy możliwość rzucania zaklęć przypisanych do 12 szkół magii. Cała mechanika oparta została o system D20, doskonale znany miłośnikom tradycyjnych gier RPG i figurowych. Premiera gry jest ustalona na 19 marca 2015r.