Rynek „inteligentnych zegarków” rozwija się i co chwila krzyczy o tzw. „hitach”, które mają zastąpić smartfony czy tablety. Szału jednak nie ma, a wprowadzane gadżety mają co prawda zalety, ale jednocześnie irytujące wady, jak nieodłączne problemy z zasilaniem. Google co prawda zaczął od projektu okularów Google Glass, ale szybko zorientował się, że smartwach to przyszłość ich działalności. Google już pewien czas temu oficjalnie zapowiedziała nowy system operacyjny – Android Wear, który pozwoli na rozszerzenie zasięgu Androida na rynek zegarków. Android Wear ma zapewnić dostęp do powiadomień z różnych aplikacji, jak np. serwisów społecznościowych. Będzie można głosowo dyktować wiadomości, rezerwować miejsce w restauracji lub zamawiać taksówkę.

Google w lecie zaproponował sześć zupełnie różnych stylizacji zegarka, we współpracy z takimi markami jak Sony i Samsung. Teraz poszedł o krok dalej, proponując około 50 różnych „tapet” do pobrania, które ozdobią cyferblat zegarka, z wizerunkami takich brandów jak Rebecca Minkoff czy Porsche. Aplikacje są dostępne w sklepie Google Play. Tapetę zegarka można dopasować specjalnie do wybranych funkcjonalności, obsługiwanych przez urządzenie. Różnorodność cyferblatów smartwacha pozwala na personalizację gadżetu. Funkcja ta jest częścią szerszej aktualizacji oprogramowania, które pozwala między innymi na prostą zmianę intensywności ekranu, co jest bezpośrednio pomocne w jasnych pomieszczeniach czy podczas przebywania na słońcu.