Wraz z pojawieniem się gry The Sims w 200 roku wzbudziła ona falę najróżniejszych odczuć. Bardzo wiele osób ją krytykowało za brak konkretnej fabuły. Jednak jako nieliczna gra komputerowa dotarły one do nowego odbiorcy wirtualnej rozrywki- kobiet. Z biegiem lat Simsy zaczęły się rozwijac, aż w końcu 2009 rok okazał się rokiem The Sims 3. Chociaż premiera dopiero była w piątek to już bardzo wiele osób jest jej posiadaczami. Nawet sama Agnieszka Chylińska okazała się wierną fanką serii o wirtualnym życiu.

The Sims 3 nie są już zwykłą grą, ale są naszym drugim wirtualnym życiem, a ładna grafiką wyprzedziły nawet Second Life. Rozgrywka już nie jest taka prosta jak w poprzednich częściach. Dzięki wybieraniu pięciu cech naszego bohatera, jego charakter jest niezwykle podobny do osobowości istoty ludzkiej. Co więcej dobranie bimsów o dwóch zupełnie innych osobowościach może wywołać całkiem sporą kłótnię. Co więcej już w podstawowej wersji otrzymujemy możliwość poruszania się środkami komunikacji takimi jak rowery czy samochody. Co więcej nasza droga do pracy może być dużo bardziej urozmaicona i celowo możemy się do niej spóźnić. Nie wolno zapomnieć, że również wybieramy intensywność wykonywanej przez nas pracy. W zależności czy bardziej czy mniej się staramy takie otrzymujemy efekty. Dzięki nieograniczonym możliwościom opuszczania naszej działki, możemy wchodzić w interakcje z innymi mieszkańcami naszej dzielnicy. Chociaż wiele osób krytykowało grę The Sims za jej jednoliniowość, to teraz rozgrywka jest dużo bardziej urozmaicona. Co więcej The Sims 3 już nie są zwykłą grą, ale świetnym narzędziem badawczym i edukacyjnym. W końcu dzięki wprowadzeniu bardziej skomplikowanej osobowości bohatera zaczynamy wchodzić w wirtualne ‘’realne’’ życie postaci.

Gra The Sims 3 może okazać się świetnym narzędziem badawczym dla psychologów i socjologów. Co więcej dzieci mogą obserwować różne relacje , które zachodzą między bohaterami gry. Dzięki dokonanym obserwacjom przez młodego człowieka być może wyciągnie on wnioski, które będzie mógł wykorzystać w swoim realnym życiu. Jedno jest pewne wraz z pojawieniem się The Sims w 2000 roku. Świat wirtualnej rozrywki zmienił całkowicie swój kierunek. Stając się naszą drugą wirtualną rzeczywistością…