W dniu dzisiejszym VEDIA S.A. oficjalnie potwierdziła to o czym na forach spekulowano od jakiegoś czasu – VEDIA prowadzi prace rozwojowe nad własnym odtwarzaczem.. Będzie to pierwszy taki przypadek, aby Polska marka przygotowała własny odtwarzacz według specyfikacji ustalonej przez siebie i z projektem obudowy zaprojektowanym w przez polskiego designera. Do tej pory polskie marki korzystają z tak zwanego re-brendingu – czyli zmiany nazwy produktu kupowanego od innej marki czy fabryki. 

Mirosław Włodarczyk, prezes zarządu VEDIA S.A. – „Marka VEDIA powstała po to aby oferować relatywnie tani produkt w stosunku do możliwości i wysokiej jakości. Od początku wiedzieliśmy, że kolejnym krokiem będą własne produkty – po to weszliśmy na rynek New Connect.”..

Dodaje także - „Wybieraliśmy do naszej oferty najciekawsze produkty z centrów R&D, teraz wchodzimy na wyższy poziom rozwoju, żadna inna Polska marka nie może się jak dotąd pochwalić własnymi odtwarzaczami. Chcemy jeszcze szybciej reagować na zmiany na rynku i propozycje użytkowników – własne produkty dają nam taką szansę. Nie rezygnujemy z produktów typu OEM, ale chcemy poszerzyć ofertę o inne produkty niż przenośne odtwarzacze, i własne produkty pozwalają nam zdobyć doświadczenie w produkcji także innych produktów”

Pierwsze kroki zostały już uczynione. VEDIA S.A. otworzyła spółki zależne w Azji. VEDIA Hong Kong Limited odpowiedzialna będzie za logistykę i finanse. VEDIA China odpowiada natomiast za kontakt z dostawcami i fabrykami. Stąd także prowadzony jest bezpośredni rozwój produktów. 

Dużą sensacją jest także to, że odtwarzacz został zaprojektowany w całości w Polskim studiu - MELOUNGE Design (www. melounge.pl). Do tej pory dział MELOUNGE Graphic odpowiadał miedzy innymi za layout pudełek czy ulotek produktów VEDIA. „Jest to niezwykła szansa pokazania, że Polscy projektanci mają bardzo wiele do pokazania. Ciszymy się, że VEDIA S.A. zaufała nam. Mogę zapewnić, że wspólnie z VEDIA stworzymy wiele projektów” – deklaruje Marcin Lasowski, autor deisgnu odtwarzaczy VEDIA. 

VEDIA planuje poszerzyć sieć sprzedaży. Jednak nie o kolejne województwa a o inne kraje i kontynenty. W planach na przyszły rok jest pojawienie się produktów VEDIA na rynkach Unii Europejskiej, Europy Wschodniej, Rosji oraz USA. 

W tym roku pojawić się mają dwa lub trzy pierwsze modele zaprojektowane przez VEDIA. W trakcie rozwoju są już trzy inne, których premiera może odbyć się na targach CES 2009 na których VEDIA gościć ma jako wystawca. Tym samym Polska marka jako pierwsza będzie miała szanse podjąć realną rywalizacje z z markami z USA, Korei czy Japonii, które są najlepiej kojarzone na rynku.

W najbliższym czasie VEDIA przedstawi zarysy specyfikacji pierwszych modeli, oraz z jakich technologii i licencji będzie korzystać