Jest to trend, który w jakimś stopniu został wykreowany przez samych ludzi, którzy w ostatnich latach coraz bardziej są ciekawi świata a kultura japońska w związku z gwałtownym rozwojem kraju w latach 70-tych stała się symbolem utożsamianym bądź z nowoczesną technologią bądź też ze słynnymi ''hotelami trumnami'', w których śpią zapracowani biznesmeni. Japonia jest produktem, który nas fascynuje i przyciąga, gdyż jest dla nas cały czas miejscem egzotycznym i dla większości z nas wciąż nie osiągalnym. Jednakże to co możemy posiadać to różnego rodzaju produkty, gadgety, związane z Japonią. W latach 90-tych hitem okazał się Tamagotchi. Elektroniczne jajko szybko podbiło serca dzieci. Jego głównym celem była opieka nad elektronicznym zwierzątkiem, którym musieliśmy się zajmować przez 24h. Obecnie Tamagotchi oferuje również łączenie się przez internet z innymi właścicielami ''elektronicznego zwierzątka'' . Kolejnym produktem prosto z Japonii, który w ostatnich latach zalał nasz rynek są konsole „Nintendo” oraz cały przemysł związany z grami video. Nie tylko okazało się, że jesteśmy ich maniakami ale również interesują nasz wszelkie gadgety związane z tą gałęzią przemysłu. Od pluszowych maskotek Mario Bross po kubki ze słynną Zeldą, są to wszystko wpływy kultury japońskiej na kulturę europejską. Jednak występują one nie tylko w zainteresowaniu produktami z kraju kwitnącej wiśni ale również w designie. Nie tylko możemy zaobserwować wykorzystanie charakterystycznych minimalistycznych motywów ale również występuje dosyć duże zainteresowanie tradycyjną sztuką kaligrafii i tradycyjnymi malowidłami. Nowa linia komputerów Hp nawiązuje do tradycji japońskiej i wygląda jak torebka z japońskimi malowidłami. W architekturze możemy również zaobserwować wykorzystanie malowideł japońskich jak i też charakterystycznych materiałów jak bambus czy drewno. Japonia dzisiaj stworzyła na całym świecie rynek różnego rodzaju produktów bezpośrednio wyprodukowanych w Japonii jak i produktów nawiązujących jedynie stylem do kraju kwitnącej wiśni. Ciekawe jedynie czy moda ta zostanie wyparta przez innego azjatyckie potentata jak np. Chiny.

Osobiście uważam, że jest to niemożliwe gdyż Japonia jest krajem jedynym w swoim rodzaju, który nie tylko jest niezwykle różnorodny ale wciąż pełen tajemnic oraz fascynacji dla europejczyków...