Jej rodzice zginęli. Gdy Fiona odzyskuje przytomność, budzi się zamknięta w nieznanym zamczysku. Dziewczynka nie wie jak wydostać się poza jego mury.

W miarę jak zwiedza ponure pomieszczenia, napotyka szereg dziwnych postaci zamieszkujących zamek. Wkrótce okazuje się, że po śmierci rodziców została spadkobierczynią tego tajemniczego miejsca. Fiona spotyka Debilitasa, obrzydliwego, niezrównoważonego człowieka, który nieustępliwie ją ściga. Na szczęście, dziewczynka szybko zaprzyjaźnia się z białym psem pasterskim o nazwie Hewie. Ten również jest więźniem zamku. Uwalniając go z kajdan, zyskuje wiernego kompana.

Fiona jest postacią słabą fizycznie, dlatego też, musi wykorzystywać przede wszystkim swój rozum oraz przebiegłość, by rozwiązać wiele zagadek oraz poznać tajemnice skrywane przez zamek. Pomoc Hewiego okaże się niezastąpiona, ponieważ pies potrafi pomagać w miejscach, w których Fiona nie może sobie poradzić. W miarę jak gracze będą zdobywać zaufanie i rozwiną więź z Hewiem, pies będzie bardziej skłonny do pomocy przy kolejnych, niesamowitych wyzwaniach.

Dzięki wyostrzonym zmysłom czworonoga, znajdowanie poukrywanych przedmiotów jest zdecydowanie łatwiejsze, a jego rozmiar pomaga w docieraniu do miejsc niedostępnych dla dziewczynki. Hewie wiernie broni swojej pani oraz odwraca uwagę jej prześladowców, tak by Fiona mogła bezpiecznie uciec. W tej grze, powodzenie zależy od więzi między Fioną a Hewiem... jeśli oboje chcą przeżyć koszmar w zamku.

Najważniejsze cechy gry Haunting Ground:


* więź między dziewczynką i psem, którą gracz musi w czasie całej rozgrywki rozwijać - przyjaźń między tymi wyjątkowymi partnerami ewoluuje w miarę postępów w rozgrywce; im silniejsza więź między Fioną i psem Hewie, tym większe prawdopodobieństwo, że pies będzie wykonywał jej polecenia
* realistyczny model psa - Hewie został stworzony za pomocą techniki 'motion capture' oraz na bazie obserwacji zachowań prawdziwych psów, dzięki czemu, jego postępowanie i ruchy w grze są niesamowicie realistyczne
* możliwość wydawania psu klasycznych komend, w tym m.in.: atakuj, podejdź, siad, waruj i wiele innych; Hewie na każdą komendę reaguje na wiele rozmaitych sposobów
* wspaniałe efekty budujące niepowtarzalny klimat w przerażających momentach tj. joypad naśladujący bicie serca Fiony, trudne do opanowania zachowanie dziewczynki w przypadku dłuższego przebywania jej pobliżu wrogich postaci, tryb paniki (w przerażających momentach, wyświetlany na ekranie obraz staje się ziarnisty i prezentowany jest w czarno-białej kolorystyce), niesamowita muzyka doskonale dopasowująca się do rozgrywki
* niesamowita grafika i w pełni interaktywne środowisko gry
* świetne sekwencje filmowe, które zrealizował Naoto Takenaka - utalentowany japoński reżyser i aktor

 

Więcej na gamelobby.pl