Wraz z dynamicznym rozwojem Internetu i technologii sieciowych w parze idą niższe ceny coraz szybszych i bardziej niezawodnych łączy. Ponieważ człowiek szuka w sieci nie tylko informacji i nie tylko wykorzystuje ją w celach służbowych, powstają różnego rodzaju gry online, skupiające rzesze użytkowników. Są gry darmowe, w których wystarczy tylko rejestracja (choćby Mu Online czy Tibia), ale są też gry, które są doskonałymi maszynkami do robienia pieniędzy dla twórców – mam na myśli World of Warcraft, gdzie bezpłatny jest pierwszy miesiąc grania i aby móc grać dalej, należy wnieść opłatę abonamentową. Ale samo oprogramowanie to dopiero początek. Prawdziwym fenomenem jest to, że w gry online grają przedstawiciele chyba każdej grupy społecznej i wiekowej. Jest to rozrywka zarówno dla nastolatka, jak i dla starszego wiekiem pracownika, nierzadko na dość wysokim stanowisku. W grze sami kreujemy swój wizerunek, rozwijamy postać wg własnych upodobań, robimy interesy z innymi graczami, kupujemy i sprzedajemy przedmioty. Tworzy się tak silna więź między grającymi, że można ją porównać do więzi z ludźmi, których spotykamy na co dzień w tzw. realu. Tworzą się rzeczywiste i internetowe kluby, których członkowie pomimo, że w grze rywalizują, tak naprawdę stają się przyjaciółmi. Oczywiście takie znajomości też są bardzo ważne, ale pamiętajmy, że dawniej przyjaciół poznawało się osobiście w szkole, pracy bądź w innych miejscach i może czasami warto wyjść na spacer…