Pamiętacie zapewne, że nie tak dawno pisaliśmy o najnowszym modelu opatrzonym emblematem "M"- M5. Właśnie- w pełni odsłonięta wersja oraz specyfikacja techniczna tego cuda sprawiła, że media na całym świecie rozemocjonowane pisały o najszybszej "piątce", analizowały każdy detal. Zdaje się, że na dobre emocje jeszcze nie opadły, a ze strony BMW M GmbH znowu otrzymujemy potężną dawkę informacji, które wprawiają w podekscytowanie i niezdrowe wręcz połączenie niecierpliwości z ciekawością.

 

BMW M GmbH

Otóż pierwsza informacja ogłoszona przez Autoexpress dotyczy zupełnie nowego modelu BMW ze znakiem "M"- M2. M2 jest trakcie realizacji i jej sylwetkę przybliżę w dalszej części artykułu. Kolejny news dotyczy pojazdu, który już dobrze wszyscy znamy i uwielbiamy- M3. Nowa trójka z tej serii jest w fazie prac rozwojowych i jest określana przez dyrektora M GmbH jako "rewolucyjna". To napawa nas ogromnym optymizmem. Osobiście uważam, że będzie to musiał być naprawdę rewolucyjny samochód, żeby pobić sukces E90, E92 i E93. Ogłoszono również, że toczą się dyskusje odnośnie stworzenia bawarskiego rywala dla Lamborghini Aventador.

Teraz kilka słów więcej odnośnie M2, które jest jak na razie czymś zupełnie nowym w portfolio BMW. M2 powstanie na bazie BMW F22 i będzie oparte na serii 2, która ukaże się najprawdopodobniej na początku 2014 roku ( seria 2 będzie tak naprawdę stanowić wersję coupe modeli obecnie sygnowanych, jako seria 1). M2 możemy oczekiwać na przełomie 2014/15. Będzie to z pewnością model wyróżniający się stylistyką przodu oraz tyłu, jednak na pewno nie tak bardzo, jak przedstawiają to "wyrenderowane" projekty Autoexpressu.

Plotki głoszą, że w M2 będą do wyboru dwa silniki- 6-cylindrowy Turbo o pojemności 3.0 litra i mocy ok. 350 KM (taki sam jak obecnie w 1M) lub bardziej oszczędne 6-cylindrowe tri-turbo. Skrzynia oraz hamulce M2 otrzyma od swojej starszej siostry M3. Oczywiście waga samochodu zostanie zmniejszona dzięki użyciu włókna węglowego. Jak powiedział dyrektor BMW M GmbH- "Samochody opatrzone <> muszą mieć sportowy charakter oraz oferować bardzo niskie zużycie paliwa. To wydaje się być osiągalne w modelu M2. Myślę, że 1M dowodzi, że jest miejsce dla M2, modelu coupe."

BMW słynie ze stawiania sobie poprzeczki bardzo wysoko. Czy i tym razem uda im się osiągnąć zamierzone cele? Zweryfikujemy to za jakiś czas. Na razie proponuje obejrzeć domysły dotyczące wyglądu M2.

 

BMW M GmbH