Portugalski projektant Pedro Almeida, zaproponował zmianę rozpoznawalnych logo globalnych koncernów. Modyfikacji poddano symbole firm Google, McDonald's, Shell, Playboy czy Twitter.

Projektant twierdzi, że logo globalnych marek należy ograniczyć do minimum. Designer najwyraźniej wdraża zasadę mniej znaczy więcej i postępuje zgodnie z wytycznymi guru wzornictwa, Sir Jonathana Ive, który dąży do ciągłego upraszczania.

Zastosowanie jedynie typowych dla identyfikacji wizualnej firm barw czy elementów pierwotnego logo jest zdaniem Pedro Almeidy wystarczające.

Te symbole są na tyle rozpoznawalne i oczywiste dla odbiorców, że należy je wizualnie zredukować.

Logo globalnych liderów rynku są wdrukowane w naszą świadomość. Konsumenci nie mają żadnego problemu z ich rozpoznaniem. Przykładem jest logo Mcdonald's, które zostaje ograniczone jedynie do łuku. Czy mamy wątpliwość jakiej firmy jest to symbol ?.

Genialna koncepcja, która uświadamia nam, jak bardzo jesteśmy powiązani ze światem konsumpcji. Niezwykle ważna praca prezentująca kondycję psychiczną współczesnych. Skłania do przemyśleń nad losami homo sapiens.