We współczesnym świecie często możemy napotkać bardzo nietypowe rozwiązania. Nie tylko w designie ale przede wszystkim w przestrzeni publicznej. Sporo kontrowersji wzbudziła akcja Fiata w Mediolanie. Na najbardziej znanej ulicy- Montenapoleone postawiono 20 niezwykłych doniczek, które są replikami Fiata. Widok jest zdumiewający z samego środka dachu wyrasta drzewo. Obecnie samochody Fiata są nie tylko ciekawe designerską, ale również są coraz mniej awaryjne. Na dodatek ciekawy design idzie z pomysłowością zwrócenia na siebie uwagi. Projektant Fabio Novembre, podkreśla, że najważniejszym elementem całej akcji miało być płynne połączenie elementów natury z elementami motoryzacyjnymi. W końcu to właśnie natura jest naszą przyszłością, i trzeba tak projektować samochody, żeby kooperowały w symbiozie z naturą. Cała akcja jest wprowadzeniem do zbliżającej się premiery Fiata 500 Cabrio, który ma być produkowany u nas w Polsce. Pierwsze modele mają ukazać się już w lutym 2010 roku. Już teraz zostało sprzedanych bardzo wiele egzemplarzy. Włosi bardzo szybko docenili piękno z funkcjonalnością małego miejskiego samochodu.

A co Wy myślicie o akcji w Mediolanie? Czy taka ingerencja w przestrzeń publiczną odpowiada Wam, czy jak dla Was jest pozbawiona najmniejszego sensu?