Cool hunting to w sensie dosłownym wyławianie trendów. Chodzi o tendencje które pojawiają się w modzie, architekturze wnętrz czy te związane ze stylem życia i produktami. To dynamicznie rozwijający się obszar, który stanowi bazę wiedzy o rynku i jest swoistą biblią dla firm marketingowych.

Informacje o panujących lub nadchodzących trendach, są podstawą planowania działań marketingowych i biznesowych. Cool hunting stał się na tyle znaczącym obszarem aktywności rynkowej, że jedna z zachodnich uczelni uruchomiła taki kierunek studiów. Na naszych oczach zrodził się nie tylko nowy biznes, ale i nowa dziedzina nauki.

W Polsce minie jeszcze pewnie kilka lat, zanim uczelnie wykryją nową niszę. Czy SGH lub Szkoła Koźmińskiego pozwolą nam na zgłębianie wiedzy o trendach ? Czy słyszeliście o kimś kto pracuje i zarabia jako cool hunter ?

Zdjecia z: http://onthecornerstreetstyle.blogspot.com/