Architekci z Ingarden and Ewy, zaprojektowali nowy gmach Centrum Manggha w Krakowie. Popularne muzeum, stworzone dzięki inicjatywie i inwestycji Andrzeja Wajdy pragnie rozwinąć działalność skoncentrowaną na promocji sztuki Japonii na terytorium Polski.

Zarząd instytucji wielokrotnie borykał się z brakiem miejsca do prezentacji wystaw. Dodatkowe trudności generuje zbyt mała sala koncertowa.

Rezydujący w Polsce architekci zmierzyli się z niezwykle spójnym i wartościowym projektem, którego autorem jest Arata Isozaki.

Rozbudowa tak udanej formy, za którą odpowiada mistrz japońskiej architektury to wyzwanie na miarę projektu życia. Architekci nawiązują do stylu, formy i wzornictwa rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Nowy obiekt musi harmonizować nie tylko z istniejącym muzeum, ale szerzej z otoczeniem architektonicznym i przyrodą, łącznie z okalającą budynek rzeką Wisłą i symbolem polskości, którym jest Wawel.

Elewacja centrum zostanie ujednolicona. Wybrano neutralne szarości. Manggha zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.

Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej w Krakowie doczeka się nowych sal. Schronienie znajdą tam liczne eksponaty. To również przestrzeń, która będzie przyjazna różnym formom sztuki wizualnej. Dwie nowe sale zostaną umieszczone na dwóch poziomach. Ich konstrukcja jest podporządkowana nadrzędnej wartości, którą jest ukazanie piękna zarówno sztuki współczesnej, jak również tradycyjnej.

Zespół Ingarden and Ewy w udany sposób integrują starą konstrukcję z nową częścią obiektu. W efekcie powstaje harmonijny, designerski budynek na miarę Krakowa XXI wieku. Pozycja obowiązkowa dla zwiedzających stolicę Małopolski. Rekomendacja trendz.pl